VU Komunikacijos fakulteto ekspertai prof. dr. Rimvydas Laužikas, doc. dr. Zinaida Manžuch, dr. Vincas Grigas ir doc. dr. Martynas Petrikas kartu su VU Filologijos fakulteto ekspertėmis doc. dr. Anastasija Belovodskaja, doc. dr. Loreta Chodzkienė, doc. dr. Viktorija Makarova, parengė mokytojams skirtą pedagogų kompetencijų tobulinimo programą „Medijų ir informacinio raštingumo kompetencijų tobulinimas“.
Šiuolaikinėje visuomenėje medijų ir informacinis raštingumas yra viena iš svarbių kiekvieno žmogaus kompetencijų, kuri leidžia priimti sprendimus kasdienėje ir profesinėje veikloje, sėkmingai mokytis. Gebėjimas suprasti medijų turinio ir informacijos gamybos, sklaidos ir panaudos procesus visuomenėje ir pritaikyti šias žinias praktikoje turi kertinę įtaką pedagogo darbe. Atsižvelgdami į tai, Vilniaus universiteto Komunikacijos ir Filologijos fakultetų ekspertai inicijavo ir parengė pedagogų kompetencijų lavinimo programą „Medijų ir informacinio raštingumo kompetencijų tobulinimas“.
Medijų ir informacinis raštingumas apima pedagogo gebėjimus tinkamai atpažinti savo poreikį informacijai, ieškoti informacijos ir medijų turinio, jį kritiškai vertinti, įvaldyti ir naudotis tradicinėmis, skaitmeninėmis medijų turinio ir informacijos sklaidos ir kūrimo priemonėmis. Medijų ir informacinio raštingumo gebėjimai suteikia mokytojui galimybę tinkamai pritaikyti medijas ir informaciją pedagoginėje veikloje bei ugdyti medijų ir informacijos srityje raštingus piliečius.
Pedagogų kompetencijų tobulinimo programa „Medijų ir informacinio raštingumo kompetencijų tobulinimas“ siekia tobulinti mokytojų kompetencijas efektyviai naudotis tradicinėmis bei skaitmeninėmis medijomis ir informacija priimant sprendimus, interpretuojant ir dalyvaujant įvairiuose visuomenėje vykstančiuose procesuose bei kūrybiškai taikyti šias kompetencijas ugdant moksleivių medijų ir informacinį raštingumą dalyko pamokose. Programoje keliami trys pagrindiniai uždaviniai:
- ugdyti mokytojų gebėjimus rasti, kritiškai vertinti bei etiškai ir nepažeidžiant teisės aktų naudotis tradicinėmis ir skaitmeninėmis medijomis įvairiuose kasdienio gyvenimo ir profesinės veiklos kontekstuose;
- ugdyti mokytojų gebėjimus perteikti bendrąsias medijų ir informacinio raštingumo žinias;
- ugdyti mokytojų gebėjimą taikyti informacinio ir medijų raštingumo žinias kalbos ir literatūros, socialinio ir meninio ugdymo dalykų pamokose.
Programa ugdo bendruosius mokytojų (nepriklausomai nuo dalykinės specializacijos) medijų ir informacinio raštingumo gebėjimus bei specialiuosius kalbos ir literatūros, meninio bei socialinio ugdymo srityje dirbančių pedagogų gebėjimus. Programos apimtis – 24 akad. val. auditorinio darbo. Iš jų 16 akad. val. skirtos bendrųjų ir 8 akad. val. – specialiųjų medijų ir informacinio raštingumo gebėjimų ugdymui.
Specialiųjų gebėjimų ugdymas orientuotas į mokytojus, dirbančius socialinio ugdymo (pvz., istorijos, geografijos, pilietiškumo pagrindų ir pan.), meninio ugdymo (pvz., dailė, menai) ir kalbos ir literatūros ugdymo (pvz., lietuvių kalba ir literatūra, užsienio kalba (anglų, rusų)).
Daugiau informacijos apie pedagogams skirtą kompetencijų tobulinimo programą galima sužinoti Vilniaus universiteto Pedagogų kompetencijų tobulinimo ir plėtros centre, Universiteto g. 9, 407 kab., tel. (8 5) 268 70 99, el. p.