Krypčių grupė | Socialiniai mokslai | Trukmė |
4 metai |
Studijų kryptis | Leidyba | Studijų forma | Nuolatinė |
Kvalifikacinis laipsnis | Socialinių mokslų bakalauras* | Studijų programos apimtis | 240 kreditų |
* įstojusiems iki 2017 m. – Leidybos bakalauras.
Ši studijų programa, pagal kurią rengiami tradicinės ir skaitmeninės leidybos, reklamos specialistai, skirta mėgstantiems skaityti ir kurti, turintiems daugybę idėjų, bet tiksliai nežinantiems, kaip jas įgyvendinti, žmonėms. Taip pat tiems, kurie nori sužinoti, kaip įžvelgti dėmesio vertą idėją ir paversti ją spausdintiniu, skaitmeniniu ar reklamos produktu.
Įgyti gebėjimai
Leidybos ir reklamos bakalauro studijų absolventas geba organizuoti ir valdyti informacijos ir komunikacijos procesus, kurti ir skleisti leidybinius ir reklaminius produktus, atviros rinkos sąlygomis dirbti vidurinės grandies leidybos ir reklamos specialistu arba pradėti savarankišką veiklą leidybos ir reklamos srityje, prisitaikyti prie greitai kintančių darbo sąlygų, konkuruoti rinkoje.
Profesinės veiklos galimybės
Absolventas gali dirbti leidybos, reklamos, žiniasklaidos institucijose bei siekti karjeros kitose srityse, kur reikalingos ne tik leidybos ir reklamos žinios bei įgūdžiai, bet ir gebėjimas bendrauti, mokėjimas dirbti komandoje, informacinių technologijų, darbo su projektais išmanymas.
2024 m. priėmimo sąlygos
Stojant į valstybės finansuojamą vietą
Dalykas | Forma | Koeficientas | |
1 | Lietuvių kalba ir literatūra | Egzaminas | 0,4 |
2 | Istorija arba matematika, arba informacinės technologijos, arba geografija | Egzaminas arba metinis (A lygio) pažymys | 0,2 |
3 | Bet kuris dalykas, nesutampantis su kitais dalykais | Egzaminas arba metinis (A lygio) pažymys | 0,2 |
4 | Užsienio kalba | Egzaminas arba metinis (A lygio) pažymys | 0,2 |
Vidurinį išsilavinimą įgysiantiems 2024 m. reikia atitikti šiuos reikalavimus:
1. Išlaikyti tris valstybinius brandos egzaminus:
- Lietuvių kalbos ir literatūros;
- Matematikos;
- Stojančiojo laisvai pasirinktą valstybinį brandos egzaminą.
2. Penkių geriausių metinių dalykų (A ir B lygio) įvertinimų vidurkis turi būti ne mažesnis nei 7, suapvalinus iki sveiko skaičiaus. Įskaitomi dalykai:
- lietuvių kalba ir literatūra;
- gimtoji kalba (baltarusių arba lenkų, arba rusų, arba vokiečių);
- užsienio kalba;
- matematika;
- istorija arba geografija, arba integruotas istorijos ir geografijos kursas;
- biologija arba fizika, arba chemija, arba integruotas gamtos mokslų kursas;
- meno arba technologijų krypties dalykas;
- bendrojo fizinio ugdymo arba pasirinktos sporto šakos dalykas.
3. Konkursinis balas negali būti mažesnis nei 5,4 balo.
Svarbu! Nuo 1 ir 2 reikalavimų yra atleidžiami asmenys, vidurinį išsilavinimą įgiję užsienio šalių institucijose arba pagal tarptautinių organizacijų ar užsienio valstybių švietimo programas, atleisti nuo brandos egzaminų dėl ligos arba turintys įgytų ar įgimtų sutrikimų. Jeigu stojančiojo brandos atestate įrašyta: „Brandos egzaminų nelaikė (atleistas)", vietoje nelaikytų brandos egzaminų įvertinimų imami metiniai pažymiai.
Minimalus konkursinis balas taikomas visiems stojantiesiems, įskaitant ir tuos, kurių vidurinį išsilavinimą liudijančiame dokumente įrašyta „Brandos egzaminų nelaikė (atleistas)“.
! Informacija asmenims, išsilavinimą įgijusiems 2020 m. ir anksčiau.
! Informacija asmenims, vidurinį išsilavinimą įgijusiems užsienyje.
Daugiau informacijos apie stojimo tvarką – Stojantiesiems → Bakalauro studijos.
Stojant į valstybės nefinansuojamą vietą
Dalykas | Forma | Koeficientas | |
1 | Lietuvių kalba ir literatūra | Egzaminas | 0,4 |
2 | Istorija arba geografija, arba matematika, arba informacinės technologijos, arba užsienio kalba | Egzaminas arba metinis (A lygio) pažymys | 0,2 |
3 | Bet kuris dalykas, nesutampantis su kitais dalykais | Egzaminas arba metinis (A lygio) pažymys | 0,2 |
4 | Užsienio kalba | Egzaminas arba metinis (A lygio) pažymys | 0,2 |
Papildomos sąlygos:
- Asmenys, išsilavinimą įgiję 2015–2021 m. turi būti išlaikę bent vieną valstybinį brandos egzaminą.
- Asmenys, išsilavinimą įgiję 2014 m. ir anksčiau, išsilavinimą įgiję užsienio šalių institucijose, pagal tarptautinių organizacijų ar užsienio valstybių švietimo programas, atleisti nuo brandos egzaminų dėl ligos arba turinys įgytų ar įgimtų sutrikimų turi pateikti vidurinį išsilavinimą patvirtinantį dokumentą.
- Konkursinis balas turi būti ne mažesnis nei 5,4 balo.
Informacija asmenims, vidurinį išsilavinimą įgijusiems užsienyje.
Daugiau informacijos apie stojimo tvarką – Stojantiesiems → Bakalauro studijos.
Nori pasitarti?
Užklausas, susijusias su studijomis ar kitais Jus dominančiais dalykais, galite pateikti Komunikacijos fakulteto socialinio tinklo Facebook paskyroje.
Atsakymus į iškilusius klausimus gali rasti ir VU konsultacinėje svetainėje „Kviečia Vilniaus universitetas“
Nori išgirsti studentų nuomonę apie studijų programą? Užsuk į puslapį „Studentai-ambasadoriai“
Absolventų atsiliepimai
„Vilniaus universitete praleisti studijų metai buvo vertingi. Visapusiškos gyvenimo pamokos: teoriniais, praktiniais, socialiniais aspektais. Puikūs žmonės, su kuriais praleidome ne vienerius metus drauge dirbdami, kurdami, besimokydami, praplėtė akiratį bei nemažai išmokė.“
Kamilė Kalibataitė, Spaustuvės „Petro ofsetas“ generalinė direktorė
„Studijos padėjo pamatus, ant kurių paskui galėjau statyti savo karjerą. Jos pirmiausia suteikė leidybinio konteksto, lavino literatūrinį ir estetinį skonį, padėjo užmegzti įdomių pažinčių bei lavinti komunikacinius gebėjimus.“
Benas Bėrantas, Rašytojas, literatūros agentas, buvęs leidyklos „Nieko rimto“ projektų vadovas
„Studijų metai buvo labai įvairūs veiklomis ir mokomaisiais dalykais. Kadangi mane visada traukė tradicinė leidyba, labiausiai įsiminė poligrafijos, kalbos, istorijos paskaitos ir unikalūs dėstytojai. Stebino ir tokie mokslai kaip apskaita ar rinkodara, su kuo, regis, neturėjau nieko bendro, bet baigiantis kursui, supranti, jog įveikei pats save ir papildei savo bagažą visiškai naujomis žiniomis.“
Aušra Leonavičiūtė, Leidyklos-knygyno „Sofoklis“ pardavimų vadybininkė
„Universitetas išmoko kritiškai vertinti, atsirinkti, skaityti tarp eilučių, pastebėti komunikacines intencijas – apibendrinant, tiesiog suprasti, kas vyksta aplink.“
Domas Strupinskas, Muzikos prodiuseris, atlikėjas
Nori išgirsti mūsų fakulteto absolventų sėkmės istorijas? Užsuk į puslapį „Alumni galerija“
Plačiau apie studijų programą
Leidybos ir reklamos studijos – kūrybingiems, drąsiems ir turintiems idėjų
„Šiais laikais reklamoje yra vienintelė problema – reklamų yra daug, todėl jomis sunkiau sudominti žmogų. Tu gali pasakoti ilgai, bet tu turi tik kelias sekundes atkreipti žmogaus dėmesį“, – sako reklamos agentūros „TRUTH.“ strategijos direktorius Tomas Bartninkas.
Reklamai reikia drąsių žmonių
Ilgametę patirtį reklamos srityje turintis specialistas teigia, jog kiekvienos reklamos principas yra vienodas – reikia žinoti, ką norime pasakyti ir reikia sugalvoti kaip tai pasakyti originaliai.
„Dažniausiai tai, ką mes norime pasakyti, būna nuobodu, neįdomu ir todėl žmonės į mus nekreipia dėmesio. Reikia skirti daug energijos, kad perduotume žinutę nenuobodžiai. Turi būti mintis ir labai įdomi jos išraiška“, – apie efektyvią reklamą kalba Tomas Bartninkas.
Jis – vienas iš daugelio dėstytojų ir specialistų, kurie dėsto Vilniaus universiteto Komunikacijos fakultete Leidybos ir reklamos studijų programos studentams.
„Man patinka jauni žmonės, nes jie yra drąsūs, nebijo kvestionuoti, nebijo klausti. Aš stengiuosi, kad jie išeitų dar drąsesni“, – sako Tomas Bartninkas.
Studijų programa kūrybingiems
Vilniaus universiteto Komunikacijos fakultete vykdoma Leidybos ir reklamos studijų programa suburia kūrybingus, žingeidžius, idėjų turinčius studentus, kuriuos domina platus komunikacijos pasaulis.
„Programos tikslas – parengti specialistus, kurie be didelių sunkumų galėtų rasti sau vietą leidyboje, reklamoje ir kitose kultūrinių industrijų sferose, kurios yra susiję su leidyba ir reklama, taip pat – įvairiose valstybinėse ir verslo institucijose“, – apie studijų programą pasakoja Leidybos ir reklamos studijų programos komiteto pirmininkas prof. Remigijus Misiūnas.
Studentai, baigę Leidybos ir reklamos studijų programą, įgyja daug žinių. Jie geba organizuoti ir valdyti informacijos ir komunikacijos procesus, kvalifikuotai atlikti leidybai būdingą vadybinę, verslo, finansinę, informacinę, rinkodaros, reklamos, projektų vadybos veiklas.
„Baigus studijas karjeros galimybės priklauso nuo pačių absolventų. Ar jūs norite būti samdomas darbuotojas, ar norite, kad tai būtų jūsų gyvenimo būdas? Turime, kas renkasi samdomo darbuotojo karjerą ir užima įvairias pozicijas, o turime ir tokių, kurie kuria savo verslą ar pasiekia direktoriaus poziciją“, – apie karjeros galimybes baigus Leidybos ir reklamos studijas pasakoja prof. Remigijus Misiūnas.
Geros karjeros galimybės
Leidybos ir reklamos studijų programos studentai turi daug galimybių studijų metu susipažinti su reklamos ir leidybos procesais iš arčiau – ne tik paskaitų ir seminarų metu, bet ir atlikdami praktikas. Jų metu studentai ne tik pasisemia patirties ir pritaiko teorines žinias praktikoje – dažnai būtent praktikos metu prasideda studentų karjera.
„Prie leidyklos prisijungiau dar pirmaisiais studijų metais. Susižavėjus jų leidžiamomis knygomis, nutariau parašyti laišką ir „įsiprašyti“ į praktiką. Iki šiol sunku patikėti, jog manimi pasitikėjo ir nutarė surizikuoti priimant į komandą pirmakursę. Po kelių mėnesių man pasiūlė leidykloje likti jau nebe kaip praktikantei, o darbuotojai“, – apie savo karjerą leidykloje „Dvi tylos“ pasakoja Leidybą ir reklamą studijuojanti Adelė Galdikaitė.
Studentė pataria nebijoti prašytis atlikti praktiką į tas įmones, kurių veikla žavitės.
„Tai, jog esate dar tik pirmakursis ar neseniai pradėjęs savo karjeros kelionę, nereiškia, jog negalite būti naudingas įmonėms ir jog jūsų nepriims. Manau, kuo anksčiau pradėsite dirbti pagal specialybę ir kaupti žinias, tuo bus lengviau ateityje, jau pabaigus studijas“, – savo mintimis dalijasi Adelė Galdikaitė.
Ji pataria rinktis Leidybos ir reklamos studijų programą visiems, kuriuos domina kūrybiškas darbas, kurie mėgsta ieškoti netikėtų sprendimų, kurti, domisi literatūra, leidybos sritimi, vizualiuoju menu, rinkodara, komunikacija, grafiniu dizainu.
„Šią programą sudaro dvi disciplinos: leidyba ir reklama. Tačiau, kaip ir žodžiui reikia vaizdo, o vaizdui – žodžio, taip ir šios dvi sritys labai susijusios. Tad jei labiau linkstate į reklamos, o ne leidybos pusę ir atvirkščiai, neišsigąskite, šios sritys labai organiškai dera kartu“, – sako Adelė Galdikaitė.
Socialiniai partneriai