Komunikacijos fakultetas vykdo aukšto lygio, visas komunikacijos ir informacijos mokslų (KIM) šakas aprėpiančius mokslinius tyrimus, kurie atitinka Europos mokslinių tyrimų erdvės kūrimo tikslus, plečia KIM tyrimų problematikos lauką ir sukuria pamatą šios (KIM) krypties studijoms.

Komunikacijos fakultetas vienija didžiausią KIM krypties mokslininkų kolektyvą Lietuvoje. Šakiniuose padaliniuose (katedrose ir centruose) mokslininkai atlieka fundamentinius ir taikomuosius tyrimus, kurie atitinka Vilniaus universiteto ilgalaikes mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros programas – Lituanistika: filologinis, kultūrinis ir tarpdalykinis aspektai, informacija ir komunikacija tradicinėje ir tinklaveikos visuomenėse bei paveldo tapsmas ir komunikacija.

Komunikacijos fakulteto tyrimų temos:

Skaitmeniškumo, komunikacijos ir kultūros tyrimai (Skaitmeninių kultūrų ir komunikacijos katedra)

  • Informacijos ir komunikacijos praktikų, susijusių su skaitmeninimo įtaka žmonių bendravimui, kūrimui, informacijos vartojimui ir sąveikai vieniems su kitais pokyčių tyrimai
  • Skaitmeninė atskirtis ir nelygybė
  • Skaitmeninės istorijos ir pasakojimai
  • Skaitmeninės komunikacijos tyrimų sistemos

Dokumentinių medijų kaitos ir raiškos tyrimai (Knygotyros, mediotyros ir leidybos tyrimų katedra)

  • Leidyba medijuotos kultūros visuomenėje ir jos istorija
  • Dokumentinis ir ikonografinis paveldas ir jo komunikacija
  • Dokumentinės komunikacijos mokslų raida, atminties institucijų ir jų rinkinių raida ir vaidmuo

Žurnalistikos ir medijų lauke vykstančių pokyčių tyrimai (Žurnalistikos ir medijų tyrimų centras)

  • Medijų ekosistemos ir jų dinamikos
  • Politinė ir socialinė komunikacija
  • Medijų turinio recepcija, auditorijos ir jų elgsena skirtingose platformose, medijų raštingumas ir edukacija

Organizacijos informacinės ir komunikacinės infrastruktūros ir veiklos raiškos tyrimai (Organizacijų informacinės ir komunikacinės veiklos tyrimų katedra)

  • Informacijos ir žinių valdymas, komunikacijos veiklos organizacijose ir jų pokyčiai, nulemti skaitmeninės transformacijos procesų
  • Organizacijų komunikacija, analizuojant visuomenės ir žiniasklaidos diskursus, komunikuojamą organizacijų tapatybę, vertinant korporatyvinės komunikacijos kaitą, ryškinant komunikuojamų korporatyvinių vertybių atitiktį viešajam interesui

Mokslinių tyrimų rezultatai skelbiami fakulteto rengiamuose tęstiniuose mokslo darbų žurnaluose, recenzuojamuose monografiniuose, periodiniuose ir kituose Lietuvos ir užsienyje leidžiamuose leidiniuose, pristatomi nacionaliniuose ir tarptautiniuose mokslo renginiuose.