Kaip mokyti apie jautrų paveldą vizualas
Gegužės 5 d. 13 val. kviečiame į 2 akademinių valandų mokymus, apie tai, kaip mokyti jaunimą apie jautrų paveldą. Mokymų metu lekt. N. Latvytė pristatys edukacinį paketą, parengtą projekto „Identity on the Line“ partnerių, skirtą mokytojams bei edukatoriams padėti analizuoti jautraus paveldo problemas, susijusias su migracija ir tapatybe, siekiant galutinio tikslo – kurti visuomenes, pagrįstas pagarba ir tarpusavio supratimu.

 

REGISTRACIJA

Identity on the Line – tai didelio masto bendradarbiavimo projektas, apimantis šešis kultūros ir istorijos muziejus bei vieną universitetą iš septynių Europos šalių. Projekto tikslas buvo ištirti ilgalaikes skirtingų migracijos procesų (savanoriškų ir priverstinių), kurie vyko Europoje per pastaruosius 100 metų, pasekmes. Renkant ir dalinantis buvusių migrantų ir jų palikuonių patirtimis, jas apibendrinant ir pateikiant istorinių faktų kontekstuose, buvo atskleisti pagrindiniai migracijos procesų bruožai bei jų aplinkybių perdavimo iš kartos į kartą ypatumai. Pagal projekte atliktus tyrimus ir surinktą medžiagą sukurtas edukacinis paketas skirtas darbui su jaunimu.

Kam skirtas šis edukacinis rinkinys?

Šis išteklių rinkinys yra skirtas mokytojams, edukatoriams, kurie pamokose ir užsiėmimuose gali pritaikyti dvi pagrindines projekto temas: migracijos ir tapatybės. Tai gali būti istorijos, kalbos ir kultūros, geografijos, etikos, pilietinio ugdymo ar kt. pamokos, edukaciniai užsiėmimai atminties institucijose. Nėra jokių apribojimų besimokančiųjų amžiaus grupei, nors patartina dirbti su 13 metų ir vyresniais moksleiviais, kurie yra susipažinę su XX amžiaus Europos istorijos pagrindais ir migracijos bei tapatybės sąvokomis.

Kaip naudoti šį rinkinį?

Ši medžiaga yra lanksti priemonė, skirta pamokas papildyti praktine patirtimi. Kviečiame su ja susipažinti ir naudoti pagal savo pamokos/edukacijų poreikius. Siūlome šešis teminius kursus, kuriuos galima toliau derinti dirbant grupėse. Galite rinktis trumpąjį kursą (45-90 min.) arba įgyvendinti didesnį projektą, besitęsiantį savaitę ar ilgiau.

Pagrindinės I-ON mokomojo išteklių rinkinio mintys 

  • Paralelės tarp buvusių ir naujesnių migracijos procesų gali būti sujungtos kaip tiltai tarp esamo ir būsimo bendro kultūros paveldo Europoje.
  • Kultūrinio dialogo stiprinimas ir supratimo apie bendrą istoriją bei vertybes didinimas sutvirtina šiuolaikinių migrantų – tų, kurie apsigyveno kitoje šalyje, ir priimančiųjų bendruomenių priklausymo bendrai Europos erdvei jausmą.
  • Traumos perdavimas iš kartos į kartą daro įtaką ateinančių kartų gyvenimui ir jų tapatybei. Dalijimasis traumuojančia patirtimi gali sustiprinti asmenis ir grupes bei ugdyti savigarbą, o tai lemia socialinę gerovę.

Tyrinėjimo ir dialogo skatinimas

Tyrinėdami pamirštas ar nepapasakotas istorijas, besimokantys asmenys yra kviečiami išreikšti savo mintis ir jausmus, o kartu išmokti išklausyti ir užjausti. Norint pradėti etiškai elgtis dirbant su jautriu paveldu, susijusiu su migracijos procesais ir tapatybėmis, kurioms per pastaruosius šimtą metų iškilo grėsmė, siūloma ištirti šio projekto rezultatus bei surinktas istorijas. Susipažinkite su mūsų svetaine ir skaitmenine paroda bei pažiūrėkite trumpą, šaliai pritaikytą, arba pilno metražo filmą. Tai jums puikiai padės pasirengti jūsų pamokos planui.

Šiose gairėse siūlomos 6 skirtingos temos:

1. NAMAI IR TOLI NUO NAMŲ
2. ARTIMUMAS IR SVETIMUMAS
3. ATSPARUMAS IR PAŽEIDŽIAMUMAS
4. NETEISYBĖ IR SUSITAIKYMAS
5. TYLA IR ATVIRUMAS arba
6. ŠALIAI PRITAIKYTA TEMA (istorijos, išnagrinėtos ir pateiktos visuomenei pagal šį projektą visose partnerių šalyse: Kroatijoje, Danijoje, Lietuvoje, Norvegijoje, Lenkijoje, Slovėnijoje ir Švedijoje).

Registracija į mokymus atvira iki gegužės 5 d. 12 val. Prisijungimo nuorodą atsiųsime registracijos metu nurodytu el. paštu. Visiems dalyviams išduodami elektroniniai mokymų išklausymo pažymėjimai.

Projektas finansuojamas iš Kūrybiškos Europos programos „Kultūra“ lėšų, Vilniaus universiteto dalyvavimą projekte remia Lietuvos kultūros taryba.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos