mini mokymai 09aVU KF Knygotyros ir dokumentotyros instituto dėstytojas dr. Arūnas Gudinavičius, pakvietus Maskvoje esančiam Ekonomikos universiteto Komunikacijos, medijų ir dizaino fakultetui, dalyvavo verslo mokykloje „aBook vs iBook ver.2“, kurioje  jauniems redaktoriams, leidėjams ir knygų platintojams skaitė dvi paskaitas.

Verslo mokykla organizuota kaip Rusijoje paskelbtų Literatūros metų programos dalis, ją rėmė Rusijos knygų sąjunga bei Federalinė spaudos ir masinės komunikacijos agentūra. Organizatorius – Ekonomikos universiteto (Высшая школа экономики. Национальный исследовательский университет) Komunikacijos, medijų ir dizaino fakultetas. Pagrindinė tema – skaitmeninė leidyba ir skaitmeninės knygos.

Penkias dienas trukusioje mokykloje dalyvavo per 70 leidėjų iš visos Rusijos; 17 pranešėjų iš akademinių institucijų bei verslo. Rašytojas, Ekonomikos universiteto profesorius Aleksandras Archangelskis (Александр Архангельский) pradėjo paskaitas į skaitmeninių knygų leidybą žvelgdamas iš autoriaus pozicijos. Rusijos Interneto leidėjų asociacijos vykdantysis direktorius, docentas Vladimiras Charitonovas (Владимир Харитонов) analizavo Rusijos leidybos rinkos galimybes ir iššūkius. Didžiausio Rusijoje skaitmeninių knygų platintojo ir agregatoriaus ЛитРес generalinis direktorius Sergejus Anurjevas (Сергей Анурьев) pristatė pagrindines skaitmeninių knygų platinimo tendencijas, iššūkius ir riziką. Vieno didžiausių pasaulyje knygų prenumeratos paslaugų teikėjo Bookmate įkūrėjas ir generalinis direktorius Simonas Dunlopas (Londonas) pristatė savo verslo pradžios iššūkius ir plėtros pasaulinėje rinkoje galimybes. Autorių finansavimo platformos FicShelf įkūrėja ir generalinė direktorė Monique Duarte (Londonas) kalbėjo apie skaitmeninės rinkodaros galimybes leidybos rinkoje. Arūnas Gudinavičius analizavo skaitmeninių knygų leidybą didžiausiose pasaulio knygų rinkose ir aptarė naujausią skaitmeninės leidybos tendenciją – prenumeratos (abonemento) paslaugas.

Rusijos knygų leidybos rinką vienu sakiniu galima būtų apibūdinti taip: mažėjant spausdintų knygų pardavimui ir klestint skaitmeninių knygų piratavimui, leidėjai nebeturi ko prarasti, todėl vis labiau domisi skaitmeninių knygų leidyba, įsitraukia į ją gauna iš to vis daugiau pajamų. Rusijos rinkoje dalyvauja keli stiprūs vietiniai leidėjai ir platintojai. Visos šalies skaitmeninių knygų leidybos rinkos dydis, kai kurių ekspertų vertinimu, yra trečias pagal dydį pasaulyje (po JAV ir Kinijos).