Kūrybinėse dirbtuvėse „App Camp“ pirmąkart bus kuriamos kultūros paveldo programėlės.
Išmaniesiems prietaisams skirtų skaitmeninio kultūros paveldo programėlių Lietuvoje beveik nėra, o ir Europoje jų nedaug. Skatindami programėlių kūrėjus papildyti kultūros rinką inovatyviais produktais, VU Komunikacijos fakulteto mokslininkai skelbia kultūros sekciją didžiausiose Baltijos ir Šiaurės Europos mobiliųjų programėlių dirbtuvėse „App Camp 2014“.
Mokslininkai, juokaudami, kad „visi žvejybos įrankiai, išskyrus elektrą ir dinamitą, buvo sukurti jau Mezolite“, kviečia šalies dizainerius, programuotojus ir vadybininkus sukurti mobiliąją aplikaciją, skirtą žvejybos istorijai. Jei lydėtų sėkmė, ši aplikacija dar šiemet būtų realizuota Molėtų krašto muziejaus Ežerų žvejybos filiale. Kitą iššūkį „Omnia mea mecum porto, arba paveldas mano kišenėje“ priimsiančios komandos galės kurti skaitmeninį kultūros paveldą pristatančias programėles, atitinkančias įvairių visuomenės grupių ir profesijų atstovų – keliautojų, tyrėjų, verslininkų, žinių ar pramogų ištroškusių vartotojų – poreikius. Vienintelė sąlyga – programėlėje turi būti naudojamas suskaitmenintas lituanistinis paveldas. Abiejų iššūkių nugalėtojai bus apdovanoti 4,5 tūkst. litų prizais.
„Užsienio pavyzdžiai rodo, kad inovatyvios informacinės technologijos palengvina prieigą prie kultūros informacijos, teikia jai pridėtinę vertę, skatina turizmą ir netgi turi reikšmę šalių ekonomikai. Lietuvoje sukurta tik keletas panašaus pobūdžio programėlių, dėl to mes norime pasidalyti Komunikacijos fakultete sukauptomis žiniomis, patirtimi ir pakviesti kūrybinių industrijų ir informacinių technologijų sričių atstovus prisidėti prie inovacijų kultūros paveldo srityje“, – sakė „App Camp 2014“ kultūros paveldo iššūkių projekto vadovas VU KF doc. dr. Rimvydas Laužikas.
Kūrybinių dirbtuvių „App Camp“ organizatoriai dalyviams rengs mokymus IT, verslo plėtros, dizaino, lėšų pritraukimo ir rinkodaros grupėse. Kultūros iššūkių dalyviams VU Komunikacijos fakulteto atstovai, turintys patirties kuriant kultūros srities produktus, suteiks žinių apie kultūros informacijos ir kultūros paveldo informacinių sistemų kūrimą ir panaudojimo galimybes. Visa tai kūrybinių dirbtuvių dalyviai galės panaudoti kurdami aplikacijas.
Kultūros sekciją mobiliųjų programėlių dirbtuvėse „App Camp“ iš dalies finansuoja Lietuvos Respublikos kultūros ministerija ir Lietuvos kultūros taryba.
Informaciją apie „App Camp“ kultūros iššūkius galite rasti čia.
Kūrybinės dirbtuvės vyks spalio 24 – 26 dienomis.