Komunikacijos, viešųjų ryšių specialistai reikalingi daugelyje įvairių sričių ir turi labai platų pasirinkimą, kur gali realizuoti save.
Henrikas Draugelis – Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto alumnas, o dabar – laisvai samdomas komunikacijos specialistas, muzikos atlikėjų Paulos ir Jurijaus Veklenko vadybininkas ir muzikos apdovanojimų M.A.M.A. komunikacijos specialistas – savo karjeros kelią pasirinko būtent pramogų versle, muzikos srityje.
Pramogų versle atsidūrė jau besimokydamas antrame kurse
Henrikas – veiklus žmogus, tad karjeros galimybių ieškoti pradėjo dar mokydamasis Vilniaus universitete, kuriame studijavo Kūrybos komunikacijos programą.
„Viskas prasidėjo labai natūraliai, antrame studijų kurse pasisiūliau prisidėti prie muzikos apdovanojimų M.A.M.A. komunikacijos pagerinimo ir apskritai mano sukurtos strategijos įgyvendinimo. Viskas vyko labai greitai ir praėjus tų metų muzikos apdovanojimams pasilikau darbuotis muzikos sferoje plačiąja prasme, kaip atlikėjų vadybininkas ir komunikacijos specialistas. Tą laikotarpį ir laikyčiau savo pradžia muzikos industrijos sferoje“, – pasakoja H. Draugelis.
Komunikacijos specialistas pasakoja, kad dirbti organizuojant muzikos apdovanojimus M.A.M.A. buvo jo svajonė, kurią jam pavyko išpildyti.
„Nuo mokyklos ėmiausi iniciatyvos organizuojant didelio masto renginius, o svajonė buvo prisidėti prie vieno didžiausių renginių šalyje – muzikinių apdovanojimų M.A.M.A. Jų užkulisius teko pamatyti dar pačioje pradžioje, kuomet savanoriavau šiame renginyje, tad dideli renginiai buvo įdomūs jau seniai“, – savo istorija dalijasi H. Draugelis.
Dirbant žinomų atlikėjų vadybininku ir komunikacijos specialistu – iššūkių netrūksta
H. Draugelis pasakoja, kad kiekviena jo darbo diena – skirtinga ir kupina vis naujų iššūkių.
„Šioje srityje kiekvieną dieną susiduriama su įvairiais iššūkiais, tačiau tai daro mano darbą dar įdomesniu. Darbo dienos būna labai skirtingos ir labai dažnai viena į kitą nepanašios, būtent tai man šiame darbe labiausiai ir patinka. Visada įsivaizdavau save dinamiškoje, iššūkių kupinoje darbo aplinkoje, kurioje kiekviena situacija yra unikali ir reikalaujanti atskirų sprendimų ar kūrybinių idėjų“, – apie darbo ypatumus pasakoja komunikacijos specialistas.
Henrikas teigia, kad vienas iššūkių – labai gerai gebėti planuoti savo laiką ir derinti kelis darbus vienu metu.
„Kadangi esu ne tik komunikacijos specialistas, bet ir atlikėjų vadybininkas, dažnai tenka derinti darbus prie kompiuterio su kelionėmis į koncertus, kūrinių, albumų leidyba ir kitus panašius darbus“, – teigia H. Draugelis.
Svarbiausia – pasitikėjimas ir gebėjimas planuoti vienu žingsniu į priekį
Anot Henriko, dirbant pramogų versle nuolatinis budrumas ir galvojimas į priekį – reikalingiausi įgūdžiai.
„Kritinis mąstymas, kūrybiškumas, atkaklumas, gebėjimas galvoti vienu žingsniu į priekį – šios savybės reikalingiausios dirbant mano darbą. Būtent pastaroji savybė, galvojimas į priekį – ne tik, kad labai sparčiai ugdoma pramogų, muzikos srityje, bet ir yra labai reikalinga. Nuolatos reikia galvoti ir planuoti ne tik dabartį, bet ir ateitį. Muzikos industrija – nuolatos kintanti ir konkurencinga, todėl čia labai svarbu ne tik matyti savo darbą ar atlikėjus, bet ir suprasti visą muzikos industrijos veiklą“, – sako H. Draugelis.
Pasitikėjimą Henrikas įvardija kaip didžiausią vertybę savo darbe, be kurio dirbti būtų daug sudėtingiau.
„Pasitikėjimas yra labai svarbus ir tarp kolegų, ir tarp atlikėjų. Kai yra pasitikėjimas, darbas yra kur kas lengvesnis, nekeliantis įtampos ir kokybiškesnis. Žinoma, niekada nereikia pamiršti ir kūrybiškumo, kuris diktuoja kryptį, leidžia pabrėžti unikalumą bei yra visa ko pagrindas“, – savo įžvalgomis dalijasi H. Draugelis.
Atlikėjų vadybininko ir komunikacijos specialisto tikslas – „pasiekti“ klausytoją
Henrikas Draugelis pasakoja, kad kuriant atlikėjų įvaizdį labai svarbu atrasti, kuo jis išskirtinis ir kodėl klausytojai norėtų girdėti būtent šio atlikėjo muziką.
„Grupė ar atlikėjas yra kaip ir bet kuris kitas kuriamas arba pats besikuriantis produktas, kuris siekia išsiskirti iš kitų, būti girdimas ir matomas. Būtent šių tikslų siekia komunikacijos specialistai, analizuodami bendrąją rinką, ieškodami grupės ar atlikėjo unikalumo, išskirtinumo jo bendravime su gerbėjais, pristant dainas ar būsimus koncertus. Tai yra nuolatinis procesas, kuris bus efektyvus tik tokiu atveju, jeigu dirbama bus nuosekliai. Visame pasaulyje atlikėjai ir grupės siekia, kad jų kuriama muzika būtų plačiai girdima, o atlikėjų vardai taptų tarsi „brendas“. Be komunikacijos specialisto tai pasiekti būtų beveik neįmanoma“, – teigia Henrikas.
Komunikacijos specialistų darbas – vertinamas vis labiau
„Kažkada apie komunikacijos specialistus buvo sakoma: „Tai ateities darbuotojai, kurie bus reikalingi kiekvienoje darbovietėje“. Manau, kad kalbant apie šiandieną, komunikacijos specialistas ar tokio tipo paslaugos yra neatsiejamos bene kiekvienoje srityje“, – teigia Henrikas Draugelis.
Jis mano, kad be komunikacijos, viešųjų ryšių specialistų šiomis dienomis pramogų ir muzikos industrija – nebeįsivaizduojama, todėl jų darbas tampa vis svarbesniu ir vertinamu.
„Norint kokybiško, sklandaus ir nuoseklaus tiek išorinio, tiek vidinio komunikavimo bet kurioje savo veikloje – toks specialistas yra privalomas. O štai muzikos ir pramogų industrija yra dinamiška ir „triukšminga“, todėl komunikacijos specialistas yra vienas iš pagrindinių įrankių, siekiant kad apie kuriamą produktą ar asmenį sužinotų kuo didesnė auditorija bei tikslinis vartotojas. Apskritai džiaugiuosi, kad komunikacija dabartiniame pasaulyje yra vertinama ir vis geriau suprantama jos svarba“, – savo nuomonę dėsto H. Draugelis.