Studentų mokslinė konferencija, 2 diena
Balandžio 23 – 25 d. organizuojama studentų mokslinė konferencija „Komunikacijos ir informacijos iššūkiai“.
Konferenciją kooridnuoja Studentų mokslinė draugija.
Balandžio 23 – 25 d. organizuojama studentų mokslinė konferencija „Komunikacijos ir informacijos iššūkiai“.
Konferenciją kooridnuoja Studentų mokslinė draugija.
Balandžio 23 – 25 d. organizuojama studentų mokslinė konferencija „Komunikacijos ir informacijos iššūkiai“.
Konferenciją kooridnuoja Studentų mokslinė draugija.
Tema: Viešųjų bibliotekų paslaugų ir vaidmenų tendencijos.
Vieta: Utenos A. ir M. Miškinių viešojoje bibliotekoje (Maironio 12, Utena).
Pradžia: 16 val.
Laikas: 13 val.
Vieta: Mokslinės komunikacijos ir informacijos centro (MKIC) konferencijų salė (Saulėtekio al. 5, Vilnius)
Daugiau informacijos socialiniame tinkle Facebook.
Vieta: Panevėžio rajono švietimo centras (Beržų g. 50, Panevėžys).
Laikas: 13 val.
2013 04 04 – 05
Pirmasis jungtinis EUROPEANA ir DARIAH hakatonas Lietuvoje!
2013 m. balandžio 4–5 d. Vilniaus universiteto Komunikacijos fakultetas (VUKF) ir Vilniaus universiteto biblioteka (VUB) surengė pirmajį jungtinį Europos skaitmeninės bibliotekos EUROPEANA ir humanitarinių mokslų tyrimus vienijančio tinklo DARIAH (Digital Research Infrustructure for Arts and Humanities) hakatoną (angl. hackathon) Lietuvoje. Renginys vyko VUB Nacinionaliniame atviros prieigos mokslinės komunikacijos ir informacijos centre, ir jam simboliškai parinkta balandžio 4 d. (4 04)– šv. Izidoriaus iš Sevilijos (Interneto, kompiuterių ir jų naudotojų globėjo) diena.
Hack4LT tikslas – paskatinti bendradarbiavimą tarp humanitarinių mokslų skaitmeninimo specialistų ir programuotojų, parodant didžiausios Europoje virtualios bibliotekos EUROPEANA atviros prieigos vertę. EUROPEANOS skaitmeninė virtuali kolekcija apjungia skirtingų Europos šalių muziejų, bibliotekų, archyvų ir kt. institucijų skaitmeninius kultūros paveldo išteklius, suteikdama priėjimą prie jų kiekvienam interneto vartotojui ir taip prisidėdama prie kultūrinių išteklių visuomeninės sklaidos. Apimdama plataus spektro duomenų masyvus ir būdama didžiausia tokio pobūdžio kolekcija internete, ji taip pat tarnauja ir humanitarinių sričių mokslininkams bei tampa svarbiu šių tyrimų katalizatoriumi.
Dvi dienas vykusio hakatono metu surengtos intensyvios programavimo sesijos, kuriose skirtingos darbo grupės, panaudodami atvira prieiga pasiekiamus EUROPEANOS skaitmeninius išteklius, realizavo savo idėjas dvejose teminėse erdvėse:
Geriausių idėjų, paverstų kompiuterinių programų prototipais ir mobiliosiomis aplikacijomis, autoriai buvo apdovanoti prizais:
Renginys pritraukė 20 programuotojų, suformavusių nedideles komandas. Programavimo sesijos užsitęse iki vėlaus vakaro, o kai kurie dalyviai entuziastingai dirbo visą naktį. Rezultatas – sukurti 3 veikiantys prototipai, kuriuos vertino komisija, sudaryta iš 7 narių:
Vilniaus universiteto rektorius l. e. p. prof. habil. dr. J. Banys pasveikino dalyvius ir nugalėtojus, pabrėždamas renginio svarbą: „Jūs esate mūsų visuomenės revoliucinė dalis, turinti tiek daug puikių ir šviežių idėjų. Džiaugiuosi, kad šios idėjos yra reikšmingos ir tikiuosi, kad ateityje jų bus daugiau“.
Hakatono nugalėtojai:
Humanitarinių mokslų kategorijos prizas:
Crowdhwr
Komanda „Manuscript“ (Albertas Gimbutas, Justas Sadzevičius ir Mantas Zimnickas), Lietuva
Crowdhwr yra crowdsourcing principu veikianti rankraščių transkripcijos sistema. Prototipas automatiškai pažymi žodžius suskaitmenintame rankraštyje (gautame iš Europeanos ar kitų šaltinių) ir pateikia juos atpažinti naudotojams. Sistema sukurta naudojant Python ir JavaScript programavimo kalbas, SciPy ir NumPy paketus bei Django karkasą.
Prototipas: http://rankrasciai.atviriduomenys.lt/
Programinis kodas: https://bitbucket.org/sirex/crowdhwr
Google grupė:
https://groups.google.com/forum/?fromgroups#!forum/crowdhwr
Plačiosios visuomenės kategorijos prizas:
Gamepad 2.0
Komanda „CodeUnited“ (Saulius Mikalonis, Kostas Rutkauskas, Maksim Sorokin ir Mindaugas Ūba), Lietuva ir Danija
Gamepad 2.0 yra interaktyvus kelių žaidėjų HTML5 žaidimas, kuriame naudojant Europeana duomenis generuojami klausimai. Žaidėjai į klausimus atsakinėja varžydamiesi tarpusavyje. Pagrindinis žaidimo ekranas gali būti rodomas kompiuterio, planšetinio kompiuterio (iPad) ekrane ar projektuojamas. Žaidėjai prisijungia prie žaidimo naudodami savo išmaniuosius mobiliuosius telefonus, nuskenavę QR kodą, o Gamepad transformuoja išmanųjį telefoną į žaidimo valdymo pultą, nieko neinstaliuojant – užtenka, kad įrenginyje būtų galimybė naršyti internete.
Prototipas: http://codeunited.dk/gamepad
Skatinamieji VUB ir VUKF prizai:
Europeana Django įskiepis
Ignas Bačius, Mykolas Baranauskas, Justinas Jaronis ir Inga Pliavgo, Lietuva
Europeana Django įskiepis leidžia lengvai prijungti Europeanos paieškos rezultatus prie esamos žiniatinklio portalo paieškos, tokiu būdu ją praturtinant Europeanoje talpinamais duomenimis. Prototipe naudojajamas django karkasas.
Prototipas: https://pypi.python.org/pypi/django-europeana
Programinis kodas: https://github.com/aksprendimai/django-europeana
Veikiantys pavyzdžiai:
http://www.nauji.aruodai.lt/lt/databrowse/main/asmenys/objects/63/
http://iseivija.vdu.lt/databrowse/asmenys/asmenys/objects/7/
Prisijunkite prie mūsų: Hack4Lt Twitter & Facebook
Fotogalerija:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.331623366965977.1073741830.300253576769623&type=1
Naudingos nuorodos:
Hack4LT partneriai:
Nacionalinė M. Mažvydo biblioteka (LNB), UAB „Dizi“
Hack4LT rėmėjai:
Vilniaus universitetas (VU), UAB „Asseco Lietuva“