Hack4LT

2013 04 04 – 05

 

Pirmasis jungtinis EUROPEANA ir DARIAH hakatonas Lietuvoje!

 

2013 m.  balandžio 4–5 d. Vilniaus universiteto Komunikacijos fakultetas (VUKF) ir Vilniaus universiteto biblioteka (VUB) surengė pirmajį jungtinį Europos skaitmeninės bibliotekos EUROPEANA ir humanitarinių mokslų tyrimus vienijančio tinklo DARIAH (Digital Research Infrustructure for Arts and Humanities) hakatoną (angl. hackathon) Lietuvoje. Renginys vyko VUB Nacinionaliniame atviros prieigos mokslinės komunikacijos ir informacijos centre, ir jam simboliškai parinkta balandžio 4 d. (4 04)– šv. Izidoriaus iš Sevilijos (Interneto, kompiuterių ir jų naudotojų globėjo) diena.

Hack4LT tikslas – paskatinti bendradarbiavimą tarp humanitarinių mokslų skaitmeninimo specialistų ir programuotojų, parodant didžiausios Europoje virtualios bibliotekos EUROPEANA atviros prieigos vertę. EUROPEANOS skaitmeninė virtuali kolekcija apjungia skirtingų Europos šalių muziejų, bibliotekų, archyvų ir kt. institucijų skaitmeninius kultūros paveldo išteklius, suteikdama priėjimą prie jų kiekvienam interneto vartotojui ir taip prisidėdama prie kultūrinių išteklių visuomeninės sklaidos. Apimdama plataus spektro duomenų masyvus ir būdama didžiausia tokio pobūdžio kolekcija internete, ji taip pat tarnauja ir humanitarinių sričių mokslininkams bei tampa svarbiu šių tyrimų katalizatoriumi.

Dvi dienas vykusio hakatono metu surengtos intensyvios programavimo sesijos, kuriose skirtingos darbo grupės, panaudodami atvira prieiga pasiekiamus EUROPEANOS skaitmeninius išteklius, realizavo savo idėjas dvejose teminėse erdvėse:

  • EUROPEANOS išteklių pritaikymas humanitarinių mokslų poreikiams
  • EUROPEANOS išteklių pritaikymas visuomenės poreikiams

Geriausių idėjų, paverstų kompiuterinių programų prototipais ir mobiliosiomis aplikacijomis, autoriai buvo apdovanoti prizais:

  • 500 EUR Vilniaus universiteto rektoriaus prizas už geriausią realizuotą idėją, orientuotą į humanitarinių mokslų srities mokslininkus
  • 500 EUR UAB „Asseco Lietuva“ prizas už geriausią realizuotą idėją, orientuotą į plačiąją visuomenę

Renginys pritraukė 20 programuotojų, suformavusių nedideles komandas. Programavimo sesijos užsitęse iki vėlaus vakaro, o kai kurie dalyviai entuziastingai dirbo visą naktį. Rezultatas – sukurti 3 veikiantys prototipai, kuriuos vertino komisija, sudaryta iš 7 narių:

  • dr. E. Champion, DARIAH tinklo atstovas ir DIGHUMLAB projekto vadovas;
  • Nijolė Klingaitė-Dasevičienė, VUB atstovė;
  • dr. R. Laužikas, VUKF strateginės raidos prodekanas;
  • J. Markauskas, UAB „Dizi“ bendrasavininkas ir Baltijos audiovizualinių archyvų tarybos pirmininkas;
  • dr. D. Saulevičius, Lietuvos muziejų informacijos, skaitmeninimo ir LIMIS centro Informacinių technologijų padalinio vadovas (Lietuvos dailės muziejus);
  • A. Stašionis, VU Matematikos ir informatikos fakulteto Skaitmeninių tyrimų ir skaičiavimų centro direktoriaus pavaduotojas;
  • dr. A. Šermokas, UAB „Asseco Lietuva“ generalinis direktorius.

Vilniaus universiteto rektorius l. e. p. prof. habil. dr. J. Banys pasveikino dalyvius ir nugalėtojus, pabrėždamas renginio svarbą: „Jūs esate mūsų visuomenės revoliucinė dalis, turinti tiek daug puikių ir šviežių idėjų. Džiaugiuosi, kad šios idėjos yra reikšmingos ir tikiuosi, kad ateityje jų bus daugiau“.

 

Hakatono nugalėtojai:

 

Humanitarinių mokslų kategorijos prizas:

Crowdhwr

Komanda „Manuscript“ (Albertas Gimbutas, Justas Sadzevičius ir Mantas Zimnickas), Lietuva

Crowdhwr yra crowdsourcing principu veikianti rankraščių transkripcijos sistema. Prototipas automatiškai pažymi žodžius suskaitmenintame rankraštyje (gautame iš Europeanos ar kitų šaltinių) ir pateikia juos atpažinti naudotojams. Sistema sukurta naudojant Python ir JavaScript programavimo kalbas, SciPy ir NumPy paketus bei Django karkasą.

Prototipas: http://rankrasciai.atviriduomenys.lt/

Programinis kodas: https://bitbucket.org/sirex/crowdhwr

Google grupė:

https://groups.google.com/forum/?fromgroups#!forum/crowdhwr

 

Plačiosios visuomenės kategorijos prizas:

Gamepad 2.0

Komanda „CodeUnited“ (Saulius Mikalonis, Kostas Rutkauskas, Maksim Sorokin ir Mindaugas Ūba), Lietuva ir Danija

Gamepad 2.0 yra interaktyvus kelių žaidėjų HTML5 žaidimas, kuriame naudojant Europeana duomenis generuojami klausimai. Žaidėjai į klausimus atsakinėja varžydamiesi tarpusavyje. Pagrindinis žaidimo ekranas gali būti rodomas kompiuterio, planšetinio kompiuterio (iPad) ekrane ar projektuojamas. Žaidėjai prisijungia prie žaidimo naudodami savo išmaniuosius mobiliuosius telefonus, nuskenavę QR kodą, o Gamepad transformuoja išmanųjį telefoną į žaidimo valdymo pultą, nieko neinstaliuojant – užtenka, kad įrenginyje būtų galimybė naršyti internete.

Prototipas: http://codeunited.dk/gamepad

 

Skatinamieji VUB ir VUKF prizai:

Europeana Django įskiepis

Ignas Bačius, Mykolas Baranauskas, Justinas Jaronis ir Inga Pliavgo, Lietuva

Europeana Django įskiepis leidžia lengvai prijungti Europeanos paieškos rezultatus prie esamos žiniatinklio portalo paieškos, tokiu būdu ją praturtinant Europeanoje talpinamais duomenimis. Prototipe naudojajamas django karkasas

Prototipas: https://pypi.python.org/pypi/django-europeana

Programinis kodas: https://github.com/aksprendimai/django-europeana

Veikiantys pavyzdžiai: 
http://www.nauji.aruodai.lt/lt/databrowse/main/asmenys/objects/63/

http://iseivija.vdu.lt/databrowse/asmenys/asmenys/objects/7/

 


 

Prisijunkite prie mūsų: Hack4Lt Twitter & Facebook

Fotogalerija

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.331623366965977.1073741830.300253576769623&type=1

 


Naudingos nuorodos:

 


Hack4LT partneriai:

Nacionalinė M. Mažvydo biblioteka (LNB), UAB „Dizi

Hack4LT rėmėjai:

Vilniaus universitetas (VU), UAB „Asseco Lietuva

 

ORGANIZATORIAI

 

VU Komunikacijos fakultetas

 

Vilniaus universiteto biblioteka

 

Europeana

 

DARIAH

 

PARTNERIAI

 

LNB

 

Dizi

 

RĖMĖJAI

 

VU

 

asseco

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos